Tiskové zprávy používá ke komunikaci s médii většina organizací. Některé úspěšně, některé méně. Co dělat, aby měla zpráva šanci na publikování.
Klíčový je obsah, ale i forma
Dopředu si ujasněte cíl, s jakým zprávu píšete. Buďte kreativní a hledejte takové vyjadřovací prostředky, které vám pomohou vyhnout se přílišné komerci. Opravdu nepotřebujete uvádět název vašeho projektu či firmy v každém odstavci. Dodržujte formu – titulek, perex a tělo zprávy (o tom jsme již psali). V neposlední řadě nezapomeňte na pravopis.
Usnadněte práci redaktorovi
Ke zprávě přiložte přílohy – fotografie či videa. Pokud počítáte s publikováním v tisku nebo televizi, přiložte výstupy v co nejlepší kvalitě. Pokud se nevejdou do mailu, použijte externí služby pro sdílení – například úschovnu. Na závěr přidejte svůj kontakt a informaci, že jste k dispozici pro případné doplňující otázky.
Vyhledávejte relevantní média
Ne každá zpráva se hodí do každého typu média. Máte-li zprávu z prostředí IT, vyhledejte si relevantní redakce, které se zabývají technologiemi. Zvýšíte tak své šance, že si obsahově „sednete“. Má tisková zpráva obecný charakter a je prospěšná pro široké publikum? Nebojte se oslovit ani celostátní deníky, televize či rozhlasové stanice.
E-mailová komunikace je důležitá
Pokud máte doplňující informace, či chcete pozvat redakci na akci, učiňte tak v těle emailu. Buďte zdvořilí a vstřícní.
Správné načasování
Tisková zpráva by měla přinášet hlavně nové informace. Každá redakce chce být první. TZ proto posílejte včas. Zvete-li na událost, učiňte tak několik dní až týden předem. Pokud naopak mluvíte o akci, která právě proběhla, pošlete zprávu ihned po skončení.
Již brzy vám přineseme také informace o nových službách, které vám umožní doručit tiskové zprávy k médiím rychle a cíleně.
Jsem novinář
BEZPLATNÁ * služba pro novináře a bloggery hledající kvalitní zdroj a citace.
Jsem odborník
BEZPLATNÁ * služba pro odborníky a firmy, které se chtějí zviditelnit v médiích.