V posledních měsících se doslechnete o nativní reklamě v každém marketingovém oddělení. Byznys svět zažívá expanzi a prosadit se na trhu představuje stále větší výzvu. Reklamní trh je přesycený a standardní reklama přestává fungovat, bannerová slepota je výraznější a blokovače zažívají svůj „BOOM“ hlavně u produktivní cílové skupiny.

Co je nativní reklama?
Nativní reklama je navržena placeným médiem tak, aby plnohodnotně zapadla do běžného nereklamního obsahu.
Čtenář nebo jakýkoli příjemce tohoto obsahu ji nevnímá primárně jako reklamu, ale jako součást mediálního výstupu. Je tedy méně pravděpodobné, že takový obsah bude ignorovat.
Aby byla taková forma reklamy účinná, musí být její obsah relevantní, tedy takový, který dává smysl i mimo publikovaný kontext. Právě tím se liší od standardních typů reklamy.
Představte si například, že jste výrobce tradičních českých těstovin, které jste přišli představit do ranní televizní show sledované především ženami, které jsou vaše potenciální cílová skupina. V pořadu připravíte chutný recept a zároveň promluvíte o procesu výroby, surovinách či benefitech produktu. Přirozenou cestou se dostáváte ke svému zákazníkovi, který ochotně naslouchá.
Jaké jsou výhody nativní reklamy?
Možná se sami sebe ptáte, proč je právě tato forma reklamy stále populárnější. Odpověď je jednodušší, než si myslíte. Protože funguje. Pravidelné marketingové studie ukazují, že nativní reklama je efektivnější při získání pozornosti a udržení zájmu. V praxi to vypadá tak, že míra prokliku z nativní reklamy je až 40x vyšší. Zatímco bannerovou reklamu přehlédnete, vyskakovací okno zavřete, nativní reklama je součástí formátů, které běžně používáte. Takový obsah snáze přijmete, zapamatujete si jej, dokáže vás inspirovat či podnítit k nákupu.
Jak začít s nativní reklamou?
Možná už s nativní formou reklamy pracujete déle, jen jste ji neměli přesně pojmenovanou. Existuje mnoho způsobů, jak ji přidat do svých marketingových plánů. Klíčovou strategií je správně zvolená platforma (online či offline), která je v souladu s vaší značkou. Nezapomeňte hlavně na to, že poutavý obsah je cesta k úspěchu.
S tvorbou nativní reklamy vám již brzy pomůže naše platforma. Poptávku na nativní reklamu snadno zadáte v našem systému, uvedete své preference a pak již budete jen čekat na cenové nabídky. Sami si zvolíte cestu, která vám bude vyhovovat a přinese kýžený efekt.
Jsem novinář
BEZPLATNÁ * služba pro novináře a bloggery hledající kvalitní zdroj a citace.
Jsem odborník
BEZPLATNÁ * služba pro odborníky a firmy, které se chtějí zviditelnit v médiích.