Rubriky
Uncategorised

Jak napsat dobrou tiskovou zprávu?

Tiskové zprávy jsou základním nástrojem, jehož prostřednictvím můžete informovat média o svých projektech, úspěších či novinkách v rámci vašeho podnikání. Smyslem tiskové zprávy je, aby média zprávu publikovala prostřednictvím svých informačních kanálů.

Proč psát tiskové zprávy?
Tiskové zprávy mají především informativní funkci. Pokud média vaši zprávu přeberou, máte velkou šanci zasáhnout své potenciální publikum. Kromě toho většina redakcí zprávy publikuje i online, což může přivést cílovou skupinu uživatelů na vaše stránky.

Jak napsat dobrou tiskovou zprávu?
I zde platí nepsané pravidlo obrácené pyramidy. Nejdůležitější a nejpoutavější informace dávejte na začátek, méně podstatné na konec.

TITULEK
Nepodceňujte výběr titulku a věnujte mu zvláštní pozornost. Dobrým titulkem zaujmete redaktora, který tiskovou zprávu obdrží, a bude rozhodovat o jejím publikování. Titulek má být krátký, úderný a zajímavý. Jeho délka by neměla přesáhnout 60 znaků.

PEREX
Perex je „úvodní odstavec“ článku, měl by dovysvětlit titulek. Podle obrácené pyramidy má obsahovat všechny důležité informace. Používejte krátké dynamické věty, vyzdvihněte zajímavá fakta, vyvarujte se klišé.

STRUKTURA ZPRÁVY
Tisková zpráva má svá jasná pravidla. Její délka sice není přesně daná, ale neměla by přesáhnout jednu normostranu. Kromě titulku by nemělo chybět datum a místo vydání tiskové zprávy, následuje perex a tělo zprávy. Nezapomeňte na mezititulky, kterými rozčleníte text. Na závěr přidejte informace o vaší organizaci a kontakty na osoby, které budou připraveny reagovat na případné doplňující otázky.

PÁR NAŠICH TIPŮ
Kromě obsahu a formy věnujte pozornost také pravopisu. Pokud si nejste jisti, dejte si zprávu zkontrolovat. Je to přeci jen vaše vizitka. K tiskové zprávě můžete připojit i přílohy – fotografie, video, či další dokumenty. Pokud počítáte s publikováním v tištěných médiích, posílejte fotografie v co nejvyšší kvalitě.

Nezapomeňte na to, že redakce nemusí publikovat tiskové zprávy v původním znění. Běžnou praxí jsou úpravy titulku či části textu.

Podívejte se na ukázku tiskové zprávy:

Zjistěte více a vyzkoušejte naši bezplatnou službu, která spojuje novináře s odborníky.

Jsem novinář

Hledáte kvalitní zdroj pro vámi připravovaný obsah?

BEZPLATNÁ * služba pro novináře a bloggery hledající kvalitní zdroj a citace.

* navždy zdarma

Jsem odborník

Hledáte způsob, jak se zviditelnit v médiích?

BEZPLATNÁ * služba pro odborníky a firmy, které se chtějí zviditelnit v médiích.

* navždy zdarma

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *