Určitě jste se již zamýšleli nad tím, jak do médií dostat vaši značku. Vždyť každá pozitivní zmínka má vliv na povědomí a důvěryhodnost vaší firmy. Jak se ale do médií dostat?
JAKÁ JE VAŠE CÍLOVÁ SKUPINA?
Říci „všichni“, je vágní. Zamyslete se nad tím, kdo je váš cílový zákazník. Identifikujte konkrétní skupinu nebo podskupinu (pracující maminky, IT zaměstnanci, mladé pracující ženy,… ). Bude to sice pracné, ale čím konkrétněji určíte svoji cílovku, tím lépe si dokážete zvolit typ média, které chcete oslovit.
ZAMYSLETE SE NAD TÍM, CO ČTOU, SLEDUJÍ A POSLOUCHAJÍ VAŠI ZÁKAZNÍCI
Nalezli jste svoji skupinu zákazníků? Výborně. Zkuste se vžít do jejich kůže a zamyslete se nad tím, jaký typ médií je oslovuje.
– Jaké rádio poslouchá můj zákazník?
– Jakou televizní stanici sleduje?
– Je online? Pokud ano, jaké stránky vyhledává?
– Poslouchá podcasty? Sleduje YouTube?
KONTAKUJTE RELEVANTNÍ NOVINÁŘE
Zacílení na správné lidi je klíčové. Obraťte se proto na novináře, kteří mohou mít zájem o váš názor nebo novinky z vaší branže. Většina novinářů má na starosti konkrétní oblast zájmu. Tady vám nepomůže nic, jen googlení a pracné vyhledávání. Když už jste našli správné redaktory, dejte si záležet na formě, jakou je oslovíte. Nabídněte jim příběh, inovaci nebo zajímavost, o které by mohli napsat.
BUDUJTE VZTAHY
Je důležité vědět, že ne každé téma, které médiím nabídnete, musí automaticky novináři zpracovat. Je to v pořádku a je to jejich právo. Nezoufejte však. Zkuste se jim časem připomenout, pošlete tiskovou zprávu nebo napište krátký mail s novinkami. Buďte ochotní a vstřícní. Řiďte se heslem kvalita nad kvantitou. Pište jim tehdy, bude-li opravdu o čem.
VYUŽIJTE PLATFORMU MEDIALIZUJ
Po registraci na platformě máte možnost odpovědět na výzvy od novinářů. Novinář vytvoří výzvu s otázkou a popisem článku, který připravuje. Vy budete o těchto výzvách informováni. Pokud bude pro novináře vaše odpověď relevantní a zajímavá, zveřejní ji. Kromě toho však máte možnost přidávat i vlastní náměty, které vidí všichni registrovaní novináři. V současnosti je jich více než 150.



Dostat se do médií však není snadné, vyžaduje to trpělivost a spoustu práce. Pokud však budete trpěliví, budete pracovat systematicky a oslovíte správné lidi, věříme, že se vám to vyplatí.
Jsem novinář
BEZPLATNÁ * služba pro novináře a bloggery hledající kvalitní zdroj a citace.
Jsem odborník
BEZPLATNÁ * služba pro odborníky a firmy, které se chtějí zviditelnit v médiích.