V dnešním tipu se zaměříme na to, co si obléct, pokud dostanete svoji šanci v televizi. Divák by se měl soustředit především na to, co říkáte a ne na oblečení.
Co si obléct? To je jedna z prvních otázek, která vás napadne poté, co obdržíte pozvánku k rozhovoru. Odpověď závisí na tom, o čem chcete, aby lidé přemýšleli, když vás uvidí. Stále však platí, že vaše oblečení by se mělo hodit k příběhu, který vyprávíte.

Oblečte se sebevědomě a profesionálně – vaše oblečení by se mělo hodit ke značce nebo příběhu, který prezentujete. Pokud jste právník, je v pořádku obléknout si formální oblečení, nicméně, i v tom byste se měli cítit pohodlně. To vám dodá extra kredit za sebevědomí. Pokud například reprezentujete hračkářství, které je hravé, zvolte klidně veselé neformální oblečení.
Pozor na vzory – některé opakující se vzory mohou na televizní obrazovce působit rušivě a doslova vibrovat. Zkuste se proto vyvarovat tenkým proužkům, malému károvanému vzoru či rybí kosti.
Noste lichotivé barvy – každý z nás přibližně ví, které barvy mu lichotí a naopak, které mu přidávají bledost či působí nudně. Vyberte si oblečení, které vám rozzáří tvář a ve kterém nebudete za šedou myšku. Černá, i když je oblíbená, bude samostatně působit smutně a pohltí spoustu světla. Pokud si ji však přece chcete obléct, použijte ji na spodní polovině těla. Naopak jasná bílá může prosvítat. Pokud budete vybírat z tlumenějších barev, rozhodně nic nezkazíte.
Šperky – kdy ano, kdy ne. Pokud budete mít připnutý mikrofon, dejte si pozor na šperky, které by se o něj mohly třít. Zbytečně budou rušit. V tomto případě si náhrdelník raději sundejte. I zde se řiďte heslem, méně je více a nenoste příliš mnoho náramků, náhrdelníků ani prstenů. Pánové si klidně mohou ponechat hodinky.
Materiály – vybírejte si takové oblečení, které se vám nepomačká za pár minut. Působili byste zanedbaně a neprofesionálně.
A co logo na triko? Pokud prezentujete samotnou značku, je samozřejmě vhodné. Pokud se však budete věnovat tématům, na která jste specialista, zvolte si raději oděv, který podtrhne vaši osobnost. Budovat brand můžete také prostřednictvím vlastní osobnosti, na kterou logo není třeba.
BUĎTE SAMI SEBOU – pro mě osobně je nejdůležitější celkový pocit, který z prezentujícího mám. To si diváci pamatují déle než šaty či oblek, který jste měli na sobě. Buďte milí, vstřícní a usměvaví (pokud to situace dovoluje). Na konci dne to bude to, co si budou všichni pamatovat.
Jsem novinář
BEZPLATNÁ * služba pro novináře a bloggery hledající kvalitní zdroj a citace.
Jsem odborník
BEZPLATNÁ * služba pro odborníky a firmy, které se chtějí zviditelnit v médiích.