Již brzy spustíme novou službu, která rozšíří nabídku o možnost umístění sponzorovaného obsahu do médií. Co nás k tomuto kroku vedlo se rozpovídal náš CTO Zsolt.

Před několika lety jsem si uvědomil, že se ke mně reklama téměř vůbec nedostává. Marketéři mě neumí zacílit a téměř nic mi zobrazit. Zkusil jsem si tedy odpovědět na otázku: Jaké to má následky pro multimiliardových trh s reklamou?
Co dělám jinak, že nevidím reklamu?
- Na počítači i na telefonu používám blokovač reklam (AdBlocker). Reklamy mi na webech ani na YouTube neukazuje.
- Již přes 10 let nesleduji televizi.
- Nepoužívám sociální média jako Facebook, Instagram, TikTok.
- Neposlouchám rádio.
Jsem unikátní sněhová vločka? Podle mě ne. Jsem jen early adopter.
Dovolím si tvrdit, že většina lidí bude jako já. Proč si to myslím?
Podívejme se na fakta:
- Již 47% lidí používá AdBlocker a nevidí téměř žádnou reklamu online, zdroj .
- Netflix vytlačuje televizi. Přes 46 milionů domácností v USA se do roku 2024 odpojí od televize, zdroj .
- Lidé tráví na sociálních sítích stále méně času. 34% lidí z generace Z opouští po covidu sociální média natrvalo (lidé od 10 – 25 let), zdroj .
- Spotify přehlušil rádio. Lidé méně cestují vlastním autem, což je hlavní místo, kde se dnes ještě poslouchá rádio.
Touto transformací projdou hlavně vzdělaní lidé v produktivním věku. Čili nejlukrativnější segment lidí, kteří shání zařízení do nového bytu, nadupaný mobil a poslední horkou novinku na hubnutí.
Tradiční PPC reklamy budou fungovat nadále, ale jen pro starší generace.
Jaká reklama se ke mně vlastně dostává?
Sponzorovaný obsah neboli nativní reklama. Znamená to, že obsah a reklamní zpráva jsou úzce propojeny.
Dokonalý sponzorovaný obsah je takový, když je obsah bez reklamního sdělení horší, než s ním. Skvělým příkladem je video od mého oblíbeného YouTubera.
Přiznám se, že tato reklama na mě zafungovala. Druhý den po shlédnutí tohoto videa jsem si koupil šampon Head&Shoulders.
Když jsem se dodíval na video, řekl jsem si, že toto je reklama budoucnosti. Nelze blokovat a nepotřebuje o mně nic vědět, aby byla úspěšná. To znamená, že funguje i s AdBlockerem, i bez mého souhlasu s cookies.
Nyní, když vidíme do budoucnosti, nám zbývá už jen vytvoření online tržiště, na kterém se budou tyto reklamní obchody domlouvat a uzavírat. A na tom už usilovně pracujeme 🙂
Jsem novinář
BEZPLATNÁ * služba pro novináře a bloggery hledající kvalitní zdroj a citace.
Jsem odborník
BEZPLATNÁ * služba pro odborníky a firmy, které se chtějí zviditelnit v médiích.