Rubriky
Uncategorised

Vše, co potřebujete vědět o sponzorovaném obsahu

„Sponzorovaný obsah“, „Článek vznikl ve spolupráci s…“, „Vytvořeno s podporou…“

Určitě jste se už s podobným označením setkali, ať už v tištěných nebo online médiích. Znamená to, že značka vynaložila své prostředky k tomu, aby pro svou cílovou skupinu připravila obsah, který má smysl a podle posledních statistik výborně funguje.

V článku se dále dozvíte:
– co je sponzorovaný obsah
– co je dobré o takovém obsahu vědět

Úkolem sponzorovaného obsahu je zaujmout cílovou skupinu na místech, kde se přirozeně pohybuje. Reklama je například zakomponována do článku, který si přirozeně přečtete na svém oblíbeném webu nebo v časopise. Jeho obsahem jsou často užitečné informace, které pomohou, poradí nebo třeba i pobaví.

Proč je sponzorovaný obsah zajímavý také pro marketing?
Díky takovému obsahu dokáže značka působit důvěryhodně, jelikož je umisťován vedle obsahu, který diváka či čtenáře přirozeně baví a nevyrušuje jej jako tradiční způsoby reklamy.

Sponzorovaný obsah je oboustranně výhodný – tvůrce obsahu získává finance a značka získává své publikum.

3 VĚCI, KTERÉ JE DOBRÉ VĚDĚT O SPONZOROVANÉM OBSAHU

  1. Rozdíl mezi tradiční reklamou a sponzorovaným obsahem
    Žijeme v digitální době, která jde stále dopředu. I sponzorovaný obsah se proto vyvíjí v čase a přizpůsobuje se digitálnímu prostředí. Je však třeba rozlišit, kdy se jedná o reklamní obsah a kdy o nativní reklamu (sponzorovaný obsah). Každý z těchto reklamních formátů přináší zadavateli jiné výsledky. Jak jsme zmiňovali, sponzorovaný obsah je cíleně umisťován mezi obsah, který konzument přirozeně vyhledává a přijímá. Má hodnotu a není prvoplánový.
  2. Formáty sponzorovaného obsahu.
    V podstatě jakýkoli obsah, který vás v této souvislosti napadne, může být sponzorován.
    Nejčastěji jde o:
    – články
    – videa
    – fotografie
    – ankety, infografiky, seznamy
    – tweety a posty
    – sponzorované piny (Pinterest)
    – příběhy na sociálních sítích
    – epizody podcastů
    – a mnoho dalšího…
  3. Sponzorovaný obsah vypadá jako redakční
    Nejdůležitějším aspektem sponzorovaného obsahu je jeho podobnost s redakčním obsahem, proto je dobré, když jej připravují jednotlivé redakce. Ty nejlépe znají svého čtenáře a dokáží odhadnout, na jaký obsah bude slyšet. Také nám pomohou vyhnout se frustraci z reklamního obsahu, který by mohli konzumenti obsahu přeskakovat.

Nové podněty, kterým je publikum vystaveno:
– budování povědomí o značce
– důvěryhodnost
– relevance
– konverze


Podle posledních statistik sponzorovaný obsah pozitivně zlepšuje vliv na značku. Neinvazivním způsobem rozšiřuje dosah, buduje důvěru a povědomí. Lidé přirozeně upřednostňují známé věci a díky takovému obsahu rozšiřují i ​​své preference.

Zjistěte více a vyzkoušejte naši bezplatnou službu, která spojuje novináře s odborníky.

Jsem novinář

Hledáte kvalitní zdroj pro vámi připravovaný obsah?

BEZPLATNÁ * služba pro novináře a bloggery hledající kvalitní zdroj a citace.

* navždy zdarma

Jsem odborník

Hledáte způsob, jak se zviditelnit v médiích?

BEZPLATNÁ * služba pro odborníky a firmy, které se chtějí zviditelnit v médiích.

* navždy zdarma

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *